Team Honda Classic klarede sig

TEAM HONDA CLASSIC KLAREDE SIG IGENNEM 4. AFDELING

Resultatmæssigt blev det en blandet pose bolsjer

Anden halvdel af sæsonen for FDM DASU CLASSIC blev skudt i gang i lørdags den 2. september 2017 med Aarhus Automobil Sport som arrangør, og hvilken start. Med den rutinerede løbsleder Hans Ole Nielsen i spidsen havde Team Honda Classic ligesom mange af de øvrige deltagerne skruet forventninger i vejret, og vi blev bestemt ikke skuffet. Der blev budt på en rigtig flot og spændende rute på 229.841 meter, der gik ad snoede og kuperede veje i et fantastisk terræn mellem Århus og Silkeborg.

 IMG_0322 (5)

Opbygningen af ruten faldt rigtigt i vores smag med 18 indlagte sekundetaper med en fin længde fra 2.660 meter til 9.900 meter, hvor især formiddagens sekundetape ved Pøt Mølle blev udpeget som en af de rigtig sjove i løbet. I Hans Oles velkendte stil var der ikke plads til at hvile på laurbærrene mellem sekundetaperne for enhver sløvsind eller fejlkørsel på pålidelighedsdelen blev ubønhørligt straffet med enten en manglende rutekontrol eller for sen ankomst til næste selvstartspunkt.

Formiddagens rute gik fra Brabrand over Borum, Lading, Sabro, Foldby, Tinning, Frijsenborg og Pøt Mølle til det skønne gadekær i Skjød, hvor der var indlagt løbets første pause. Løbet fortsatte dernæst til Brund, Solkær, Markusminde, Farre, Lyngby, Fajstrup, Sorring, Låsby til frokostpausen på Gl. Høver Kro i Galten. Eftermiddagens strabadser gik over Høver, Nørre Vissing, Låsby Stationsby, Dallerup, Sorring, Mollerup, Linå til kaffepausen i Laven, og derfra videre til Tulstrup, Ry, Firgårde, Nygårde, Hårby, Stjær, Adslev, Storring og tilbage til Gl. Høver Kro, hvor der ventede os en tiltrængt pause inden vi kastede sig over aftensmaden i form af Herregårds biksemand og gammeldags æblekage.

IMG_0348 (2)

Resultaterne lod ikke vente længe på sig, allerede inden vi nåede til desserten blev de uddelt, og efter nogle få rettelser kunne de opslåede tal betragtes som endelige, hvorefter der kunne tages fat på præmieuddelingen til dem som havde klaret sig bedst. Vi kunne derfor allerede omkring kl. 19.30 begynde hjemturen og inden vi var nået hjem lå de endelige resultater i mailboksen.

Resultaterne af løbet kan for Team Honda Classic's vedkommende bedst karakteriseres som en blandet pose boljser. Bedst gik det for Rene og Jørgen Skjøt, der i Honda CRX 2éren opnåede en flot 4. plads i Ekspertklassen. At Hondaen er en rap lille sag kan tydeligt aflæses af Rene og Jørgens resultater, idet de som hovedregel er kommet 1 sekund eller mere for tidligt til samtlige kontroller. Holdet har stadig en god chance for at slutte i top tre i FDM DASU CLASSIC turneringen, men det kræver nok en sejr i sidste afdeling i Nordsjælland, men bestemt inden for rækkevidde.

IMG_0412 (2)

Bent Mikkelsen og Arne Pagh i Honda CRX 3éren sluttede på en 8. plads i løbet. Bortset fra et par fejl undervejs kørte Bent og Arne et stabilt løb, og gransker man resultatlisten, så viser den med al ønskelig tydelighed, at Bent og Arne er det hold af alle, der har ramt flest hemmelige tidskontroller på idealtiden. Noget der lovet godt for de to sidste løb i sæsonen.

Ivan Gydesen og Poul Erik Sørensen i Honda CRX 1éren sluttede løbet på en 7. plads i Touringklassen, men det er bestemt også fint, når det tages i betragtning, at det er holdet første sæson inden for historisk pålidelighedsløb. Den første sæson vil altid være en læreproces, hvor man forbereder sig til at tage kampen op med de bedste i den kommende sæson. Så der er noget at arbejde hen imod.