CRX3

CRX 3

Teamets 3. bil, kaldet CRX 3, er på mange måder en helt anden bil end teamets 2 andre biler, CRX 1 og CRX 2.

CRX 3 er en 2. generations Honda CRX, der blev lanceret i 1987. Selv om den designmæssigt ligner sin forgænger, er det en helt anden bil. Først og fremmest er motoren en 1,6 liters (1590 cc) med 16 ventiler og dobbelt overliggende knastaksler. Ydelsen er på 131 HK i versionerne uden kat. og med et godt moment.

Med en fortsat lav vægt giver det fremragende præstationer. Den skulle iflg. udenlandske kilder være god for en tophastighed på 212 km/t og en acceleration fra 0 – 100 km/t på 7,4 sekunder.

CRX3 (1)

Men ikke kun motoren er mere avanceret end i CRX, 1. generation. Undervognen er en helt anden, nu med Hondas kendte double wishbone ophæng foran. I forhold til CRX 1. generations torsionsfjedre giver det bedre køreegenskaber, ikke mindst under hård kørsel i sving.

Endelig er bremserne forbedrede. I modsætning til 1. generation, der er udstyret med skivebremser for og tromlebremser bag,  har CRX 2. generation skivebremser på alle 4 hjul, de forreste ventilerede.

CRX 3 vil i 2017 blive kørt af Bent med Arne som 2. kører i FDM DASU Classic serien. Som følge af nye regler for instrumenter skal holdet køre i den stærke Expert klasse.

1  CRX3 (2)

Herudover vil Bent deltage i en række Hill Climbs, bl.a. Munkebjerg Hill Climb, hvor Bent håber at kunne opnå bedre tider med CRX 3 end dem, der blev opnået med CRX 1 i 2015.