Classic i Lemvig

Team Honda Classic levede ikke helt op til forventningerne
Stor bommert kostede dyrt i den sidste ende.

Lørdag oprandt dagen, hvor det store slag skulle udkæmpes i omegnen af Lemvig, hvor Jan Kuipers og Herluf Bjerg havde indkaldt til 4. afdeling af FDM DASU CLASSIC. Lemvig arrangerede deres første afdeling af Historisk Regularity Rally for 3 år siden, et løb der blev rost til skyerne af alle deltagerne. Det var derfor med et højt forventningsniveau Team Honda Classic tog turen til Lemvig.

Lad det være sagt med det samme. Arrangementet var helt i top, En spændende rute med 23 korte sekundetaper, der holdt sig væk fra store veje eller ikke gik gennem bymæssig bebyggelse. Hele ruten, der var på ca. 209 km, indeholdt også et passende antal udfordringer på pålidelighedsdelen. Dertil kommer et fantastisk traktement både ved frokostpausen midt i løbet og et overdådigt måltid efter at alle deltagerne var kommet i mål. Det skal også nævnes, at resultatberegningen fungerede perfekt - vi havde dårligt nok fået sat os ned på samlingsstedet inden de endelige resultater kunne uddeles. Vi glæder os allerede til at Lemvig igen byder ind med et historisk regularity rally. Team Honda Classic vil gerne benytte lejligheden til at sige Jan, Herluf og alle deres hjælpere, beregningsteamet og køkkenpersonalet tusind tak for en vidunderlig oplevelse.

Lemvig2

For Team Honda Classic kneb det lidt med at holde samme høje niveau. Bedst gik det for Bent Mikkelsen og Arne Pagh i Honda Civic Vitec, der med 28,10 sekunders afvigelse ved passage af løbets 42 hemmelige tidskontroller og med samtlige rutekontroller korrekt noteret på kontrolkortet, opnåede en flot 5 plads i ekspertklassen ud af 14 deltagere. "Vi kørte dagen igennem et stabilt løb, og er derfor lidt overrasket over den samlede størrelse af afvigelserne ved de hemmelige tidskontroller" udtalte teamchefen, da resultaterne var blevet grundigt analyseret." Vi havde forventet, at antallet af strafpoint havde været lidt lavere, men resultaterne viser tydeligt, at alle deltagerne har kæmpet med ikke at komme for tidligt dagen igennem" slutter Bent Mikkelsen.

Lemvig1

Til gengæld gik det mindre godt for det andet hold i Team Honda Classic Rene Castillo Skjøt og Jørgen Skjøt, der deltager i FDM DASU CLASSIC i Honda CRX 2éren. Rene og Jørgen leverede over de 209 km ligeledes en solid præstation, og kronede dagen med at have en samlet afvigelse ved de hemmelige tidskontroller på 24,2 sekunder, og de havde såmænd også fundet alle rutekontrollerne i den rigtige rækkefølge, men en stor bommert af Jørgen ved ankomsten til den åbne tidskontrol ved afslutningen af løbets 7. etape kostede dyrt. "Jeg glemmer simpelthen at få skrevet etapens to rutekontroller ind i kontrolkortet inden jeg overrækker det til tidskontrollen" udtalte en lidt slukøret Jørgen ved ankomsten til målområdet. "Utilgiveligt med min rutine, men sådan går det jo" sluttede Jørgen. Holdet endte derfor på en samlet 9. plads i ekspertklassen i stedet for en 4. plads. Rene og Jørgen er dog klar til at komme op på hesten igen, når 5. afdeling afvikles søndag den 22. september med start og mål i Korsør.

THC